Już od 01.01.2025 wszystkie podmioty publiczne, przedsiębiorcy i zawody zaufania publicznego będą miały obowiązek posiadać adres do doręczeń elektronicznych i prowadzić korespondencję za pośrednictwem e-Doręczeń.
A każdy obywatel będzie mógł założyć sobie adres do doręczeń elektronicznych, odbierać elektroniczną korespondencję z urzędu bez awizo i kolejek na poczcie oraz wysyłać elektroniczne listy do urzędów skąd chce i kiedy chce.
e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, obywatele i firmy mogą korzystać z wygodnych i bezpiecznych doręczeń elektronicznych.
Są one równoważne prawnie tradycyjnej przesyłce poleconej za potwierdzeniem odbioru. e-Doręczenia mogą być wykorzystywane w każdym procesie administracyjnym, sądowym i cywilnym, ponieważ są usługą zaufania.
Obowiązek wysyłania i odbierania dokumentów z wykorzystaniem systemu e-Doręczeń wprowadzany jest stopniowo, zgodnie z ustalonym przez Ministerstwo Cyfryzacji w Ustawie o doręczeniach elektronicznych (tj. z dnia 21 czerwca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 1045)) harmonogramem.
Nasze systemy są przygotowane do współpracy z e-Doręczeniami w pełnym zakresie:
1. Weryfikacji adresów do doręczeń elektronicznych (BAE) adresatów pism.
2. Automatycznego odbioru korespondencji ze skrzynki e-Doręczeń.
3. Automatycznej wysyłki korespondencji na skrzynkę e-Doręczeń.