System Dodatek Osłonowy jest system informatycznym, wspomagającym realizację zadań wynikających z ustawy o Dodatku osłonowym. System dedykowany jest dla jednostek samorządu terytorialnego oraz jednostek budżetowych.
Funkcjonalność systemu:
- automatyzacja czynności związanych z rejestracją i obiegiem informacji w jednostce, której zlecono realizację zadań o dodatku osłonowym,
- przyznawanie i realizację przewidzianych ustawą świadczeń, w tym: wydawanie decyzji i wypłacanie świadczeń,
- obsługę nienależnie pobranych świadczeń,
- współpraca z Centralnym Systemem Informatycznym Zabezpieczenia Społecznego (Emp@tia),
- współpraca z systemami autorstwa ZETO Koszalin: systemem elektronicznego zarządzania dokumentem eKancelaria, systemem Finansowo-Księgowym, systemem Aplikacja Centralna.
Zakres funkcjonalny:
1. Obsługa wniosków i decyzji:
- rejestracja oraz przeglądania wniosków w zakresie dodatku osłonowego,
- rozpatrzenie wniosku i wydawanie decyzji (wg uprzednio zdefiniowanych wzorów):
- w sprawie udzielenia świadczenia,
- odmownej, zmieniającej,
- uchylającej całkowicie i częściowo,
- operacje na wnioskach poprzez rejestrację:
- zawieszenia i przywrócenia,
- wstrzymania i wznowienia,
- pisma do wniosku,
- odnotowanie odbioru decyzji,
- przeglądanie danych obejmujących wykazy: wniosków, decyzji, osób, karty świadczeń, zestawienie ilościowe wniosków i decyzji.
2. Listy wypłat:
- tworzenie i naliczanie list wypłat przyznanych świadczeń, z możliwością obsługi w zakresie:
- bieżących list wypłat i list wyrównań,
- wydruk list wypłat z możliwością wyboru:
- płatne w kasie,
- płatne na konto osobiste,
- płatne przekazem,
- generowanie pliku z przelewami, przekazami pocztowymi oraz przelewami elektronicznymi,
- tworzenie zestawienia księgowego do listy i do miesiąca księgowego,
- współpraca z systemem Finansowo-Księgowym autorstwa ZETO Koszalin,
- współpraca z systemem elektronicznego zarządzania dokumentem eKancelaria autorstwa ZETO Koszalin,
- współpraca z Bałtyckim Bankiem Spółdzielczym w Darłowie,
- współpraca z Pomorskim Bankiem Spółdzielczym w Świdwinie,
- wyprowadzanie danych do aplikacji MIKRUS – wypłaty masowe.
3. Nienależnie pobrane:
- prowadzenie ewidencji nienależnie pobranych kwot, poprzez:
- rejestrację nienależnie pobranych świadczeń,
- rejestrację umorzeń nienależnie pobranych świadczeń,
- rejestrację dokonanych zwrotów,
- wyliczenie salda zaległości na wskazany dzień,
- wystawienie decyzji związanych z nienależnie pobranymi świadczeniami,
4. Współpraca z Platformą Integracyjną CSIZS obejmuje:
- obsługę poczty i dokumentów elektronicznych,
- ewidencję wysłanych i odebranych komunikatów,
- obsługę parametrów współpracy z PI CSIZS,
- weryfikację beneficjenta w zakresie: sprawdzenia zgodności osoby z danymi w CBB, ewidencji PESEL, Platformy Usług Elektronicznych ZUS, e-Podatków, CEIDG, KRUS,
- tworzenie pliku z możliwością zaczytania do systemów ZUS w zakresie zapytań o wysokość składki zdrowotnej klientów na podstawie wniosku OK-WUD.
5. Administrator obejmuje funkcje pozwalające na:
- obsługę użytkowników systemu (ewidencja, hasła, uprawnienia),
- definiowanie podstaw prawnych i uzasadnień,
- definiowanie szablonów decyzji i dokumentów,
- definiowanie szablonów numeracji urzędowej wniosków i decyzji,
- ustawienie parametrów systemu,
- obsługę korekt naliczonych świadczeń i składek ZUS,
- generowanie danych do przelewów elektronicznych z wybranych list,
Ponadto system zapewnia:
- tworzenie - wymaganej przepisami sprawozdawczości, także w wersji elektronicznej, ,
- obsługę metryki sprawy,
- naliczanie zapotrzebowania na środki,
System jest wykonany w wersji sieciowej, z wykorzystaniem technologii:
- baza danych: Firebird,
- język programowania: Delphi.