DODATEK OSŁONOWY

System Dodatek Osłonowy jest system informatycznym, wspomagającym realizację zadań wynikających z ustawy o Dodatku osłonowym. System dedykowany jest dla jednostek samorządu terytorialnego oraz jednostek budżetowych.

Funkcjonalność systemu:

  • automatyzacja czynności związanych z rejestracją i obiegiem informacji w jednostce, której zlecono realizację zadań o dodatku osłonowym,
  • przyznawanie i realizację przewidzianych ustawą świadczeń, w tym: wydawanie decyzji i wypłacanie świadczeń,
  • obsługę nienależnie pobranych świadczeń,
  • współpraca z Centralnym Systemem Informatycznym Zabezpieczenia Społecznego (Emp@tia),
  • współpraca z systemami autorstwa ZETO Koszalin: systemem elektronicznego zarządzania dokumentem eKancelaria, systemem Finansowo-Księgowym, systemem Aplikacja Centralna.

Zakres funkcjonalny:

1. Obsługa wniosków i decyzji:

  •  rejestracja oraz przeglądania wniosków w zakresie dodatku osłonowego,
  •  rozpatrzenie wniosku i wydawanie decyzji (wg uprzednio zdefiniowanych wzorów):
    • w sprawie udzielenia świadczenia,
    • odmownej, zmieniającej,
    • uchylającej całkowicie i częściowo,
  • operacje na wnioskach poprzez rejestrację:
    • zawieszenia i przywrócenia,
    • wstrzymania i wznowienia,
    • pisma do wniosku,
  • odnotowanie odbioru decyzji,
  • przeglądanie danych obejmujących wykazy: wniosków, decyzji, osób, karty świadczeń, zestawienie ilościowe wniosków i decyzji.

2. Listy wypłat:

  • tworzenie i naliczanie list wypłat przyznanych świadczeń, z możliwością obsługi w zakresie:
    • bieżących list wypłat i list wyrównań,
  • wydruk list wypłat z możliwością wyboru:
    • płatne w kasie,
    • płatne na konto osobiste,
    • płatne przekazem,
  • generowanie pliku z przelewami, przekazami pocztowymi oraz przelewami elektronicznymi,
  • tworzenie zestawienia księgowego do listy i do miesiąca księgowego,
  • współpraca z systemem Finansowo-Księgowym autorstwa ZETO Koszalin,
  • współpraca z systemem elektronicznego zarządzania dokumentem eKancelaria autorstwa ZETO Koszalin,
  • współpraca z Bałtyckim Bankiem Spółdzielczym w Darłowie,
  • współpraca z Pomorskim Bankiem Spółdzielczym w Świdwinie,
  • wyprowadzanie danych do aplikacji MIKRUS – wypłaty masowe.

3. Nienależnie pobrane:

  • prowadzenie ewidencji nienależnie pobranych kwot, poprzez:
    • rejestrację nienależnie pobranych świadczeń,
    • rejestrację umorzeń nienależnie pobranych świadczeń,
    • rejestrację dokonanych zwrotów,
    • wyliczenie salda zaległości na wskazany dzień,
    • wystawienie decyzji związanych z nienależnie pobranymi świadczeniami,

4. Współpraca z  Platformą Integracyjną CSIZS obejmuje:

  • obsługę poczty i dokumentów elektronicznych,
  • ewidencję wysłanych i odebranych komunikatów,
  • obsługę parametrów współpracy z PI CSIZS,
  • weryfikację beneficjenta w zakresie: sprawdzenia zgodności osoby z danymi w CBB, ewidencji PESEL, Platformy Usług Elektronicznych ZUS, e-Podatków, CEIDG, KRUS,
  • tworzenie pliku z możliwością zaczytania do systemów ZUS w zakresie zapytań o wysokość składki zdrowotnej klientów na podstawie wniosku OK-WUD.

5. Administrator obejmuje funkcje pozwalające na:

  • obsługę użytkowników systemu (ewidencja, hasła, uprawnienia),
  • definiowanie podstaw prawnych i uzasadnień,
  • definiowanie szablonów decyzji i dokumentów,
  • definiowanie szablonów numeracji urzędowej wniosków i decyzji,
  • ustawienie parametrów systemu,
  • obsługę korekt naliczonych świadczeń i składek ZUS,
  • generowanie danych do przelewów elektronicznych z wybranych list,

Ponadto system zapewnia:

  • tworzenie - wymaganej przepisami sprawozdawczości, także w wersji elektronicznej, ,
  • obsługę metryki sprawy,
  • naliczanie zapotrzebowania na środki,

System jest wykonany w wersji sieciowej, z wykorzystaniem technologii:

  • baza danych: Firebird,
  • język programowania: Delphi.

Formularz kontaktowy

W czym możemy Ci pomóc?