DODATEK DLA PODMIOTÓW WRAŻLIWYCH

System DODATEK DLA PODMIOTÓW WRAŻLIWYCH jest systemem informatycznym wspomagającym realizację zadań wynikających z ustawy z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw. System dedykowany jest dla jednostek samorządu terytorialnego oraz jednostek budżetowych.

Funkcjonalność systemu:

  • automatyzacja czynności związanych z rejestracją i obiegiem informacji w jednostce, której zlecono realizację zadań w zakresie dodatku dla podmiotów wrażliwych,
  • przyznawanie i realizację przewidzianych ustawą dodatków, w tym: wydawanie informacji o przyznaniu dodatku, decyzji i wypłacanie świadczeń,
  • obsługę nienależnie pobranych dodatków,

Zakres funkcjonalny:

1. Obsługa wniosków i decyzji:

  • rejestracja oraz przeglądania wniosków w zakresie dodatku dla podmiotów wrażliwych,
  • rozliczenie i kontrola wartości dodatku dla podmiotów wrażliwych (wartość „D”) na podstawie wprowadzonych faktur za lata poprzednie („Skp”) oraz zakładanego kosztu zakupu paliwa („Zkp”),
  • rozpatrzenie wniosku i zakończenie postępowania odpowiednią formą administracyjną (wg uprzednio zdefiniowanych wzorów):
    • informacja w sprawie udzielenia dodatku,
    • decyzja odmowna i zmieniająca,
    • decyzja uchylająca całkowicie i częściowo przyznane dodatki,
  • operacje na wnioskach poprzez rejestrację:
    • zawieszenia i przywrócenia,
    • wstrzymania i wznowienia,
    • pisma do wniosku,
  • odnotowanie odbioru decyzji,
  • przeglądanie danych obejmujących wykazy: wniosków, decyzji, karty świadczeń, zestawienie ilościowe wniosków i decyzji, wypłaconych świadczeń,
  • definiowanie i generowanie pism do wniosków na podstawie wcześniej sporządzonych wzorców.

2. Listy wypłat:

  • tworzenie i naliczanie list wypłat przyznanych dodatków, z możliwością obsługi w zakresie:
    • bieżących list wypłat i list wyrównań,
  • wydruk list wypłat z możliwością wyboru:
    • płatne w kasie,
    • płatne na konto,
    • płatne przekazem,
  • generowanie pliku z przelewami, przekazami pocztowymi oraz przelewami elektronicznymi,
  • tworzenie zestawienia księgowego do listy i do miesiąca księgowego,
  • współpraca z systemem elektronicznego zarządzania dokumentem eKancelaria autorstwa ZETO Koszalin,
  • współpraca z Bałtyckim Bankiem Spółdzielczym w Darłowie,
  • współpraca z Pomorskim Bankiem Spółdzielczym w Świdwinie,
  • wyprowadzanie danych do aplikacji MIKRUS – wypłaty masowe.

3. Nienależnie pobrane:

  • prowadzenie ewidencji nienależnie pobranych dodatków, poprzez:
    • rejestrację nienależnie pobranych dodatków,
    • rejestrację umorzeń nienależnie pobranych dodatków,
    • rejestrację dokonanych zwrotów,
    • wyliczenie salda zaległości na wskazany dzień,
    • wystawienie decyzji związanych z nienależnie pobranymi dodatkami.

4. Administrator obejmuje funkcje pozwalające na:

  • obsługę użytkowników systemu (ewidencja, hasła, uprawnienia),
  • definiowanie szablonów decyzji i dokumentów,
  • definiowanie szablonów numeracji urzędowej wniosków, decyzji i pism,
  • ustawienie parametrów systemu,
  • obsługę korekt wypłaconych dodatków,
  • generowanie danych do przelewów elektronicznych z wybranych list,

Ponadto system zapewnia:

  • obsługę metryki sprawy,
  • walidowanie danych na podstawie wprowadzonych informacji pod kątem adresu źródła ciepła.
  • elektroniczną wysyłkę informacji o przyznaniu dodatku na wskazany przez beneficjenta adres e-mail.
  • Weryfikację podmiotu w CEEB.

System jest wykonany w wersji sieciowej, z wykorzystaniem technologii:

  • baza danych: Firebird,
  • język programowania: Delphi.

Formularz kontaktowy

W czym możemy Ci pomóc?